Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

malfuncionamiento


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
pacofer

pacofer

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 5 posts
  • Local time: 04:06 PM

Hola

 

Creo que mi Netduma está funcionando mal, todo el trafico que pasa por el funciona lento, pierde paquetes.

 

He hecho un traceroute desde mi pc pasando por netduma y dice

 

 
  1     *       <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     *     1514 ms  1288 ms  x.x.x.x.dyn.user.com [y.y.y.y]
  3   642 ms  1372 ms  1467 ms  10.80.8.129
  4  1134 ms  2444 ms   671 ms  172.29.164.5
  5     *        *        *     Tiempo de espera agotado para esta solicitud.
  6  2382 ms  2468 ms     *     212.166.147.22
  7  1418 ms   507 ms   863 ms  72.14.234.173
  8   930 ms  1640 ms   347 ms  216.239.48.107
  9   826 ms   126 ms   424 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
 
Me conecto desde el pc directamente al modem y 
 
 1    11 ms     8 ms     7 ms  x.x.x.x.dyn.user.com [y.y.y.y]
  2    10 ms     7 ms    11 ms  10.80.8.129
  3     8 ms    22 ms     7 ms  172.29.164.5
  4     *        *        *     Tiempo de espera agotado para esta solicitud.
  5    18 ms    16 ms    17 ms  212.166.147.22
 
 
Los equipos que tengo conectados mediante wifi,  pierden la conexion.
 
Y si hago un test de velocidad desde el netduma me dice que pierde paquetes a google
 
Pueden ayudarme?


#2
Netduma Jack

Netduma Jack

    Graphic Artist

  • Administrators
  • 970 posts
  • Local time: 03:06 PM

 

Hola

 

Creo que mi Netduma está funcionando mal, todo el trafico que pasa por el funciona lento, pierde paquetes.

 

He hecho un traceroute desde mi pc pasando por netduma y dice

 

 
  1     *       <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     *     1514 ms  1288 ms  x.x.x.x.dyn.user.com [y.y.y.y]
  3   642 ms  1372 ms  1467 ms  10.80.8.129
  4  1134 ms  2444 ms   671 ms  172.29.164.5
  5     *        *        *     Tiempo de espera agotado para esta solicitud.
  6  2382 ms  2468 ms     *     212.166.147.22
  7  1418 ms   507 ms   863 ms  72.14.234.173
  8   930 ms  1640 ms   347 ms  216.239.48.107
  9   826 ms   126 ms   424 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
 
Me conecto desde el pc directamente al modem y 
 
 1    11 ms     8 ms     7 ms  x.x.x.x.dyn.user.com [y.y.y.y]
  2    10 ms     7 ms    11 ms  10.80.8.129
  3     8 ms    22 ms     7 ms  172.29.164.5
  4     *        *        *     Tiempo de espera agotado para esta solicitud.
  5    18 ms    16 ms    17 ms  212.166.147.22
 
 
Los equipos que tengo conectados mediante wifi,  pierden la conexion.
 
Y si hago un test de velocidad desde el netduma me dice que pierde paquetes a google
 
Pueden ayudarme?

 

 

Hola, bienvenido al foro!
 
¿Podría ejecutar una prueba pingplotter durante unas horas haciendo ping a algo como Twitter.com y publicar una captura de pantalla de los resultados aquí? Esto nos dará una mejor comprensión de su problema. También asegúrese de probar un cable Ethernet diferente y un puerto diferente en el Netduma para descartarlos.
 
________________
 
Hello, welcome to the forum!
 
Could you run a pingplotter test for a few hours pinging something like Twitter.com and post a screenshot of the results here? This will give us a much better understanding of your issue. Also make sure you test a different Ethernet cable and a different port on the Netduma to rule them out.

Technical support:

 

Fine tuning guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc.
FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.
Wiki - Main link to the Wiki, for everything else please search here or on the forum.
Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord


#3
pacofer

pacofer

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 5 posts
  • Local time: 04:06 PM

Hola 

 

Target Name: www.twitter.com
         IP: 104.244.42.129
  Date/Time: 17/06/2017 13:38:41 - 17/06/2017 13:48:41
 
Hop  Sent  PL%     Min      Max      Avg  Host Name / [IP]
  1   241    0    0,34     2,63     0,63  192.168.2.1 [192.168.2.1]
  2   241    2   29,04  2613,22  1025,44  81.203.48.1.dyn.user.ono.com [81.203.48.1]
  3   241    2   20,85  2613,38  1080,06  10.80.4.129 [10.80.4.129]
  4   240   62   26,92  2816,84  1274,42  172.29.164.1 [172.29.164.1]
  5   240   91  879,38  2386,31  1480,42  vodafone-es-gw-mat.cw.net [195.10.44.2]
  6   241    0   69,86  2850,18  1245,60  ae7-100-xcr1.mat.cw.net [195.10.44.1]
  7   241    1   23,31  2803,54  1277,76  ae2-xcr1.max.cw.net [195.2.30.89]
  8   241    2   27,36  2618,06  1333,59  twitter-gw2.max.cw.net [195.2.14.94]
  9   241    2   46,77  2690,05  1398,89  ae63.cr2.lon2.twttr.com [192.133.76.57]
 10   241    2   62,00  2696,61   996,90  www.twitter.com [104.244.42.129]


#4
titofuenla

titofuenla

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 28 posts
  • Local time: 04:06 PM
  • LocationMadrid( Spain)

hola paco!

 

Has probado a hacer un diagnostico de internet desde el netduma?

 

me refiero a esto:

71b8921847d7cffddce07303764ccf13o.jpg

prueba a hacer uno a ver que resultados te da.

 

Tambien prueba a intalar pingplotter como te dijo jack y hacer un trace a un servidor y sube los resultados de las 2 pruebas, tanto la de pingplotter como la de diagnostico de internet del netduma, asi les sera mas facil ayudarte.

 

Con que compañia estas?

 

un saludo y a ver si te pueden ayudar o si yo puedo resolverte alguna duda no dudes en citarme y preguntarme.


6232668862.png


#5
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 14,626 posts
  • Local time: 03:06 PM

¿Dónde están ubicados? Intentaría silbar como una bala un servidor que esté más cercano a usted para ver si es definitivamente un problema con su línea.

 

Where are you located? I would try pinging a server that is closer to you to see if it's definitely an issue with your line.


Technical support:

 

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 

FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.

Knowledge Base - Main link to the Knowledge Base, for everything else please search here or on the forum. 

Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord

 


#6
pacofer

pacofer

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 5 posts
  • Local time: 04:06 PM

Hola

 

Los datos de arriba eran del pingplotter porque no sabia como poner una imagen.... ;)

 

Estoy con Ono en Valencia España.

 

a5ec3441f3b1e3099bcabcd3acaae12co.jpg

 

c9329aa4132e9535e1946f4dd90df89bo.jpg

 

Espero sirva de ayuda, ahora es odioso.

 

Gracias



#7
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 14,626 posts
  • Local time: 03:06 PM

No haga ping a Twitter / Google. Hacer ping a un sitio web español y mostrarnos los resultados.

 

Don't ping Twitter/Google. Ping a Spanish website and show us the results.


Technical support:

 

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 

FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.

Knowledge Base - Main link to the Knowledge Base, for everything else please search here or on the forum. 

Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord

 


#8
pacofer

pacofer

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 5 posts
  • Local time: 04:06 PM

2308ac8fab336cdf5a9008aead272576o.jpg



#9
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 14,626 posts
  • Local time: 03:06 PM

Es muy pequeño, ¿puedes subir una imagen más grande? Es difícil de ver.


Technical support:

 

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 

FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.

Knowledge Base - Main link to the Knowledge Base, for everything else please search here or on the forum. 

Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord

 


#10
pacofer

pacofer

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 5 posts
  • Local time: 04:06 PM

Os dejo la ruta porque ahora me dice que mi usuario no tiene permisos para poder poner imágenes en el foro

 

http://subefotos.com...7bfb890b33o.jpg



#11
titofuenla

titofuenla

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 28 posts
  • Local time: 04:06 PM
  • LocationMadrid( Spain)

uff que ping tan elevado, yo e hecho ping al mismo sitio y me da entre 8 y 9 ms. Tienes colocado la ip del netduma en el DMZ del otro router? prueba tambien a quitar el netduma y a volver a hacer otra prueba con solo el router de ono, asi puedes ver si es problema del netduma o es problema de los nodos de ono que me da a mi que va a ser eso.

 

Como consejo te recomiendo que encuanto puedas cambies de compañia, vodafone/ono no es muy buena a la hora de jugar, las mejores compañias para jugar online son orange o jazztel.

 

Un saludo y a ver si consigues resolver pronto el problema.


6232668862.png


#12
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 14,626 posts
  • Local time: 03:06 PM

Parece que no hiciste la prueba desde Netduma sino directamente a tu enrutador principal? Eso es un ping muy alto y sin duda indicaría un problema con ese enrutador o su línea de Internet. Sugerir la sustitución de los cables Ethernet y volver a intentarlo.


Technical support:

 

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 

FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.

Knowledge Base - Main link to the Knowledge Base, for everything else please search here or on the forum. 

Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord

 





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users