MetaPoivrot Posted yesterday at 10:23 AM Posted yesterday at 10:23 AM Dear Netduma Community, I recently encountered an issue with my R2 Router: When I test the speed on my main internet box I have: 832 Mbps (Speediest). When I test the speed on the 5ghz R2 Wifi I have: 72 Mbps (Speediest). on the R2 I did some troubleshooting in order to see if could find a solution: 2ghz and 5ghz are separared I moved the router to different places i rebooted the router I tried all the channels I tried all the bandwith when I tried the R2 speed test it tells me that the maximum speed is 420Mbps in the QOS menu the speed is set to 420Mbps the firmware is the latest one: 3.3.280 Do you have an idea of what could be happening and potential solutions? Thank you. MetaPoivrot
Krush Posted yesterday at 11:03 AM Posted yesterday at 11:03 AM Salut ! C'est quoi ton routeur Wifi principal FAI ? Le R2 est capable de router 1G en WAN/LAN cablé. Donc si ta ligne est proche de ces débits, rentres les manuellement car le test peut être limité au serveur de test ! Son WLAN est limité au Wifi5. Ce qu'il faut comprendre, c'est que pour tes périphériques ayant besoin de beaucoup de bande passante (console/PC--- pour le téléchargement de jeux--), il faut privilégier un câble. Le Wifi restant pour les périphériques secondaires.
MetaPoivrot Posted yesterday at 01:42 PM Author Posted yesterday at 01:42 PM Hello! Merci pour ta réponse. C'est une box Bouygues, dernière génération. Même quand j'augmente les débits, je ne gagne pas plus en vitesse. Je passe quand même d'un débit à plus de 800Mbps à 75Mbps sur le R2. Je ne m'attends pas à avoir les mêmes débits mais là c'est quand même divisé par 10
Krush Posted yesterday at 01:48 PM Posted yesterday at 01:48 PM Tu n'es pas sur le même matos ... surtout qu'en France la chasse aux vitesses "test de débits" est maintenant liée au "WIFI" sur les routeurs FAI ! 😉
MetaPoivrot Posted yesterday at 01:58 PM Author Posted yesterday at 01:58 PM J'ai déjà eu des débits de plus de 400Mbps avec mon R2. C'est pour cela que je pense qu'il y a un problème quelque part. Je n'ai jamais des débits aussi lents avec le R2. il n'y a rien faire?
Administrators Netduma Fraser Posted yesterday at 02:09 PM Administrators Posted yesterday at 02:09 PM How have you set the box to ensure all traffic flows to the R2? E.g R2 in its DMZ, modem/bridge mode Are ALL devices connected to the R2? Have you entered your paid for/expected speeds into the router? How have you setup Congestion Control? Please provide a screenshot of the Device Manager table view
Recommended Posts