Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

question ps4

- - - - -

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

bonjour tout le monde avez vous réglé la ps4 au niveau du réseau internet en facile ou personnalisé avec les dns et MTU?



#2
guiguess067

guiguess067

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts
  • Local time: 08:05 AM
Perso j aisuivi le tuto de chive et sa marche plutot bien quelque fois des truc bizare mais ducoup un restart et sa repart

#3
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

guiguess a ouais ca marche bien car moi c est pas le top, je fais que d essayer de le réglé........ 



#4
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

question je commence mes parties sur ww2 avec les barres de congestion a 70 en down et 70 en up, je fais 2-3 parties et la je me rend compte que je touche rien et je meurs en 2 balles il faudrait jouer avec la congestion entre le download ou le upload, il faudrait mieux augmenter ou baisser la connexion? merci pour vos réponses 



#5
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

Alors je vous mets des lien de ma connexion testé sans le netduma fait avec pingplotter, dite moi se que vous en pensez?? merci 

 

 

https://imgur.com/a/Q5odTz8

 

https://imgur.com/a/5Hc53zP

 

https://imgur.com/a/5Hc53zP

 

https://imgur.com/3T573LW



#6
Netduma Admin

Netduma Admin

    Netduma Staff

  • Administrators
  • 628 posts
  • Local time: 07:05 AM
  • LocationNetduma HQ
Votre ligne semble ok en général. Pas génial, mais pas terrible.


#7
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais
Ca veut dire quoi exactement pas terrible?pour jouer en ligne ca suffit?

#8
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

Ca veut dire quoi exactement pas génial et  pas terrible?si vous pouvez me détailler les resultats des graphiques pour que je comprenne?  pour jouer en ligne ça peut poser des problèmes 



#9
Netduma Jack

Netduma Jack

    Graphic Artist

  • Administrators
  • 2,682 posts
  • Local time: 07:05 AM

Ca veut dire quoi exactement pas génial et  pas terrible?si vous pouvez me détailler les resultats des graphiques pour que je comprenne?  pour jouer en ligne ça peut poser des problèmes 

 

Vous avez une gigue de 5ms, ce qui n'est pas si mal, mais vous avez alors ces pointes de 10ms. Ce n'est pas trop instable, donc vos jeux ne devraient pas être trop mauvais avec ces résultats. Si vous voulez améliorer ces résultats, la façon de le faire est d'investir dans un nouveau modem (qui a une meilleure réputation pour les jeux, et est également compatible avec votre ISP). Vous pouvez également essayer de changer vos câbles Ethernet.

 

________________________________________

 

You've got 5ms jitter, which isn't too bad, but you've then got these 10ms spikes. It's not too unstable, so your gaming shouldn't be too bad with these results. If you want to improve these results, the way to do it is to invest in a new modem (which has a better reputation for gaming, and is also compatible with your ISP). You could also try switching your Ethernet cables.


Technical support:

 

Fine tuning guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc.
FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.
Wiki - Main link to the Wiki, for everything else please search here or on the forum.
Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord


#10
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais
Merci jack et vous pouvez m en dire plus sur le routeur a changer?et si j ai bien compris il faudrait changer le routeur de mon fournisseur Internet?

#11
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

Merci jack et vous pouvez m en dire plus sur le routeur a changer?et si j ai bien compris il faudrait changer le modem de mon fournisseur Internet?



#12
Netduma Jack

Netduma Jack

    Graphic Artist

  • Administrators
  • 2,682 posts
  • Local time: 07:05 AM

Merci jack et vous pouvez m en dire plus sur le routeur a changer?et si j ai bien compris il faudrait changer le routeur de mon fournisseur Internet?

 
Oui, ce serait une solution. Il n'est pas garanti d'améliorer votre connexion, et si vous avez le mauvais modem, cela pourrait même empirer les choses. Assurez-vous de faire des recherches sur le meilleur routeur pour les jeux (compatible avec votre fournisseur).
 
Pour clarifier la raison pour laquelle: Ping Spikes / Jitter et d'autres problèmes sont tous causés par votre équipement. Votre modem, les câbles et la ligne sont tous des facteurs qui peuvent causer ces problèmes.
 
_______________________________________

Yes that would be one solution. It isn't guaranteed to improve your connection, and if you got the wrong modem it could even make things worse. Make sure you do some research into the best router for gaming (compatible with your provider).
 
To clarify the reason why: Ping Spikes / Jitter and other problems are all caused by your equipment. Your modem, cables and line are all factors which can cause these problems.

Technical support:

 

Fine tuning guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc.
FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.
Wiki - Main link to the Wiki, for everything else please search here or on the forum.
Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord


#13
lulu86

lulu86

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 posts
  • Local time: 08:05 AM
  • Locationsuisse valais

donc çà veut dire que j ai pas besoin d appeler mon fournisseur internet il pourront rien faire? et me concentrer sur le matériel et le câblage?



#14
Netduma Jack

Netduma Jack

    Graphic Artist

  • Administrators
  • 2,682 posts
  • Local time: 07:05 AM

donc çà veut dire que j ai pas besoin d appeler mon fournisseur internet il pourront rien faire? et me concentrer sur le matériel et le câblage?

 

Votre ISP pourrait être en mesure de faire quelque chose, mais ils ne prendront des mesures que s'ils ont des preuves. Si vous rassemblez des captures d'écran de test PingPlotter (sans Netduma connecté), cela peut être utilisé comme preuve que votre ligne est instable. Je ne recommanderais pas ceci cependant - votre ligne globalement est assez décente, il n'y a aucun problème majeur ainsi je doute que votre ISP le corrige.
 
Le remplacement de votre modem pourrait fonctionner aussi longtemps que vous vous assurez de faire beaucoup de recherches sur ce qui serait le mieux pour vous.
 
______________________________

Your ISP might be able to do something, but they will only take action if they have evidence. If you gather some PingPlotter test screenshots (without the Netduma connected) that can be used as evidence that your line is unstable. I wouldn't recommend this though - your line overall is pretty decent, it's not got any major issues so I doubt your ISP would fix it.
 
Replacing your modem could work so long as you make sure you do plenty of research into which one would be best for you.

Technical support:

 

Fine tuning guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc.
FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.
Wiki - Main link to the Wiki, for everything else please search here or on the forum.
Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users