Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

netduma bloqueado


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM

buenas, tengo un problema con mi netduma, anoche mientras jugaba me tiro la conexión y dejo de coger red. intento resetearlo manualmente del boton y no va, no me deja entrar a la configuración del ruter no responde como si no hubiera nada y solo se enciende la luz de power de atras. lo he tenido toda la noche sin corriente y nada sigue igual, agradecería que alguien pueda ayudarme



#2
Netduma Jack

Netduma Jack

    Graphic Artist

  • Administrators
  • 2,544 posts
  • Local time: 08:48 PM

buenas, tengo un problema con mi netduma, anoche mientras jugaba me tiro la conexión y dejo de coger red. intento resetearlo manualmente del boton y no va, no me deja entrar a la configuración del ruter no responde como si no hubiera nada y solo se enciende la luz de power de atras. lo he tenido toda la noche sin corriente y nada sigue igual, agradecería que alguien pueda ayudarme

 

¡Hola, bienvenido al foro! Si apaga el Netduma y su módem, espere un minuto, antes de enchufar el módem de nuevo, esperando otro minuto y conectando el Netduma, ¿ve la red Netduma? ¿Se enciende el Netduma?
 
Es posible que tenga un adaptador de enchufe incorrecto. Proporcione una foto del adaptador de enchufe para su Netduma.
 
¿Está el Netduma cubierto / en un espacio estrecho, lo que podría causar que se sobrecaliente? ¿El Netduma hace algún ruido cuando está encendido que parece extraño?
 
_________________________________________
 
Hi, welcome to the forum! If you switch off the Netduma and your modem, wait for a minute, before plugging the modem back in, waiting for another minute and plugging in the Netduma, do you see the Netduma network? Does the Netduma power on?
 
You may have an incorrect plug adapter. Please provide a photo of the plug adapter for your Netduma.
 
Is the Netduma covered / in a tight space, which could be causing it to overheat? Does the Netduma make any noise when switched on which seems strange?

Technical support:

 

Fine tuning guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc.
FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.
Wiki - Main link to the Wiki, for everything else please search here or on the forum.
Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord


#3
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM

 

¡Hola, bienvenido al foro! Si apaga el Netduma y su módem, espere un minuto, antes de enchufar el módem de nuevo, esperando otro minuto y conectando el Netduma, ¿ve la red Netduma? ¿Se enciende el Netduma?
 
Es posible que tenga un adaptador de enchufe incorrecto. Proporcione una foto del adaptador de enchufe para su Netduma.
 
¿Está el Netduma cubierto / en un espacio estrecho, lo que podría causar que se sobrecaliente? ¿El Netduma hace algún ruido cuando está encendido que parece extraño?
 
_________________________________________
 
Hi, welcome to the forum! If you switch off the Netduma and your modem, wait for a minute, before plugging the modem back in, waiting for another minute and plugging in the Netduma, do you see the Netduma network? Does the Netduma power on?
 
You may have an incorrect plug adapter. Please provide a photo of the plug adapter for your Netduma.
 
Is the Netduma covered / in a tight space, which could be causing it to overheat? Does the Netduma make any noise when switched on which seems strange?

 

 

Sigue todo apagado 



#4
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM
Hola? Llevo varios meses usandolo y sa roto... No tengo garantia o algo? Donde esta atencion al cliente?

#5
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,296 posts
  • Local time: 08:48 PM

Hi sorry for the late reply. 

 

For a factory reset you need to hold the button in for quite a long time - over 10 seconds. If you did it for any less than this it may not have worked correctly. 

 

If that doesn't work, unplug the router completely for 24 hours. Then plug it in and see if you're able to access the interface.

 

Please also follow this guide:

 

http://support.netdu...-my-router-help


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#6
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM

Hi sorry for the late reply. 

 

For a factory reset you need to hold the button in for quite a long time - over 10 seconds. If you did it for any less than this it may not have worked correctly. 

 

If that doesn't work, unplug the router completely for 24 hours. Then plug it in and see if you're able to access the interface.

 

Please also follow this guide:

 

http://support.netdu...-my-router-help

 

Hola Fraser .

Lo e intentado todo y nada ... El boton lo e probado de todas las maneras hasta mas de 1 minuto seguido y nada

Lo e tenido varios dias guardado y al ponerlo de nuevo sigue igual , imposible acceder a la interfaz del router y solo se enciende la luz del power trasera



#7
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,296 posts
  • Local time: 08:48 PM

¿Tiene un adaptador de corriente diferente que un voltaje similar para ver si funciona con el enrutador? La razón por la que pido se basa en su foro de registro de la fecha que está fuera de garantía.

 

Do you have a different power adapter that a similar voltage to see if that works with the router? The reason I ask is based on your forum registering date you're out of warranty.


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#8
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM
Si acabo de probar otro adaptador y sigue igual.. Creo que la cuenta la cree antes de comprarlo para informarme

#9
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM

Pague el 9 de agosto y tardo un poquito en llegarme ,  a pasado poco mas de 1 mes entonces de que se acabara la garantia  :( .. 

si contamos desde que me llego a cuando escribi el post y mande un correo a la web antes de escribir el post 

esta al limite 



#10
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,296 posts
  • Local time: 08:48 PM

Encontré su pedido, fue en agosto de 2016. La garantía dura un año, así que la suya terminó hace poco más de un mes. Puedes ver nuestros términos aquí: https://netduma.com/terms/

 

I found your order, it was in August of 2016. The warranty lasts for a year so yours ended just over a month ago. You can see our terms here: https://netduma.com/terms/


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#11
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM

Encontré su pedido, fue en agosto de 2016. La garantía dura un año, así que la suya terminó hace poco más de un mes. Puedes ver nuestros términos aquí: https://netduma.com/terms/

 

Encontré su pedido, fue en agosto de 2016. La garantía dura un año, así que la suya terminó hace poco más de un mes. Puedes ver nuestros términos aquí: https://netduma.com/terms/

y que puedo hacer ahora? no quiero tirarlo



#12
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,296 posts
  • Local time: 08:48 PM

Suena como que está completamente muerto, lo que significa que ni siquiera ser capaz de reparar si fue enviado de vuelta. Desafortunadamente no hay nada que podamos hacer.

 

It sounds like it's completely dead which means we wouldn't even be able to repair it if it was sent back. Unfortunately there is nothing we can do.


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#13
ane91

ane91

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 21 posts
  • Local time: 09:48 PM

wow..






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users