weyzz Posted September 18 Posted September 18 Bonjour , J'ai actuellement une box 5g + netduma r1 , lorsque je télécharge sur ma xbox série x le téléchargement bloque a 100 mbps comme s'il était bridé , je n'ai aucun soucis sur mes pc connecté en câble ethernet , la vitesse de téléchargement est au max quasiment ! J'ai procédé a plusieurs vérifications et réglages : - mettre le netduma en DMZ dans l'interface de ma box 5G ( ça n'a pas fonctionné ) - mettre à jour le netduma dans sa dernière version ( ça n'a pas fonctionné ) - désactiver le QOS ( ça n'a pas fonctionné ) - redémarrer , réinitialiser la box 5g + netduma ( ça n'as pas fonctionné ) Lorsque je debranche le câble ethernet du netduma et la branche derriere ma box 5g , la vitesse de téléchargement passé directement a fond , ce n'est donc un problème de débit mais bien le netduma qui bride .. Mais je comprend pas pourquoi ça me le fait que sur xbox et pas sur mes pcs ?! Je suis à court d'idée ... j'ai regardé de partout dans les réglages mais je n'arrive pas a trouver la solution , si un expert du netduma peut m'aider s'il vous plaît .
Krush Posted September 18 Posted September 18 Je suis pas expert mais peut être que cela vient de ton câble RJ45 entre le R1 et la xbox ? Essayes de le remplacer ... weyzz 1
Krush Posted September 18 Posted September 18 Tu as quelle vitesse max en 5G en direct du modem et de ta xbox en téléchargement ?
weyzz Posted September 18 Author Posted September 18 Just now, Krush said: Tu as quelle vitesse max en 5G en direct du modem et de ta xbox en téléchargement ? je suis a 450 mbps en direct , si je branche le netduma ensuite je suis bloqué a 100 mbps defois ça augmente je suis a 300 mbps mais une 1 heure après ou le lendemain quand je reteste ça reste bloqué 100 mbps , j'ai l'impression qu'il y a peut être des conflits d'ip comme si le netduma n'arrive pas a se stabiliser
Krush Posted September 18 Posted September 18 Je ne connais pas le R1, attends le retour Fraser ! 😉 weyzz 1
weyzz Posted September 18 Author Posted September 18 11 minutes ago, Krush said: Je ne connais pas le R1, attends le retour Fraser ! 😉 ça marche , je te remercie 👍
Administrators Netduma Fraser Posted September 21 Administrators Posted September 21 Go to the Device Manager and switch to the table view (click top left of the Device Manager panel), then provide a screenshot of that page please
weyzz Posted September 22 Author Posted September 22 On 9/21/2025 at 7:20 PM, Netduma Fraser said: Go to the Device Manager and switch to the table view (click top left of the Device Manager panel), then provide a screenshot of that page please yes , i have 600mbits download and 100 upload in device manager
Administrators Netduma Fraser Posted September 22 Administrators Posted September 22 You're on a very old firmware version, I would highly suggest you upgrade to this version: https://forum.netduma.com/topic/35821-new-r1-firmware-30207/ If you insist on staying on that version then it will be very difficult to help you as that software hasn't been used for about 8 years at least and it's changed drastically since then.
weyzz Posted Tuesday at 07:50 PM Author Posted Tuesday at 07:50 PM 23 hours ago, Netduma Fraser said: You're on a very old firmware version, I would highly suggest you upgrade to this version: https://forum.netduma.com/topic/35821-new-r1-firmware-30207/ If you insist on staying on that version then it will be very difficult to help you as that software hasn't been used for about 8 years at least and it's changed drastically since then. i came back old version because new version and 2.1.3.29 have not resolved my problem , that's why i return old version
Administrators Netduma Fraser Posted Tuesday at 08:14 PM Administrators Posted Tuesday at 08:14 PM 23 minutes ago, weyzz said: i came back old version because new version and 2.1.3.29 have not resolved my problem , that's why i return old version It'll be much easier for me to help resolve the issue if you're on the firmware I mentioned
weyzz Posted Tuesday at 08:53 PM Author Posted Tuesday at 08:53 PM 21 minutes ago, Netduma Fraser said: It'll be much easier for me to help resolve the issue if you're on the firmware I mentioned i upgraded to new version now
Administrators Netduma Fraser Posted Tuesday at 09:19 PM Administrators Posted Tuesday at 09:19 PM Okay do a factory reset first from the interface, wait 4 minutes then check your speed please, if its still low then do what I mentioned before please: Go to the Device Manager and switch to the table view (click top left of the Device Manager panel), then provide a screenshot of that page please
weyzz Posted Tuesday at 10:07 PM Author Posted Tuesday at 10:07 PM 46 minutes ago, Netduma Fraser said: Okay do a factory reset first from the interface, wait 4 minutes then check your speed please, if its still low then do what I mentioned before please: Go to the Device Manager and switch to the table view (click top left of the Device Manager panel), then provide a screenshot of that page please
Administrators Netduma Fraser Posted Tuesday at 11:05 PM Administrators Posted Tuesday at 11:05 PM Do you still have devices connected to your 5G box? Where are you testing the speeds exactly?
weyzz Posted Wednesday at 09:20 AM Author Posted Wednesday at 09:20 AM 10 hours ago, Netduma Fraser said: Do you still have devices connected to your 5G box? Where are you testing the speeds exactly? i use currently SPPEEDTEST.NET for measure my internet speed , only netduma connected on my 5g box , i use different devices on my netduma my internet speed without netduma is 450 mbps in download and 10 mbps in upload , when i download on xbox serie x with netduma connected my download speed is 100 mbps constantly , yesterday when i dowload recent version netduma , i tested my internet speed in 1 hour later with speedtest.net is very low i had 22 mbps on speedtest ...
Krush Posted Wednesday at 10:00 AM Posted Wednesday at 10:00 AM Ok, ce sont tes vitesses de téléchargement sur ta Xbox, c’est forcément lié au paramètres du QoS. Comme la Xbox est considéré comme un flux jeu, le QoS réduit la vitesse automatiquement pour ne pas congestionner l’ensemble du réseau local… Faudrait désactiver le QoS sur le R1 lorsque tu lances le téléchargement d’un jeu !
weyzz Posted Wednesday at 08:47 PM Author Posted Wednesday at 08:47 PM 10 hours ago, Krush said: Ok, ce sont tes vitesses de téléchargement sur ta Xbox, c’est forcément lié au paramètres du QoS. Comme la Xbox est considéré comme un flux jeu, le QoS réduit la vitesse automatiquement pour ne pas congestionner l’ensemble du réseau local… Faudrait désactiver le QoS sur le R1 lorsque tu lances le téléchargement d’un jeu ! j'avais déjà testé de désactiver le QOS mais lorsque je le désactive mon débit chute après quelques heures a seulement 22 MBPS je ne sais pas pourquoi ... et faut que je rédemarre pour qu'il retrouve le débit initial
Krush Posted Thursday at 07:00 AM Posted Thursday at 07:00 AM Ah ok ! J’ai relu ton post de départ, il y a un tricks en effet… J’ai déjà eu le cas derrière le R3 avec une Xbox, je n’ai pas compris pourquoi également. Sans doute que la désactivation du QoS nécessite un redémarrage pour être prise en compte !
Administrators Netduma Fraser Posted Thursday at 02:56 PM Administrators Posted Thursday at 02:56 PM How have you set the box to ensure all traffic flows to the R1? E.g R1 in its DMZ, modem/bridge mode Have you entered those speeds into the router? How have you setup Congestion Control? Do you require PPPoE/VLAN or DHCP identifiers for a connection?
weyzz Posted Thursday at 08:01 PM Author Posted Thursday at 08:01 PM 4 hours ago, Netduma Fraser said: How have you set the box to ensure all traffic flows to the R1? E.g R1 in its DMZ, modem/bridge mode Have you entered those speeds into the router? How have you setup Congestion Control? Do you require PPPoE/VLAN or DHCP identifiers for a connection? - i setup my internet speed on congestion control and i try disabled QOS ( not resolved ) - i add in IP DMZ my netduma on my 5g router , i can't configure yet my router 5g in bridge he is in " router mode '' for the time being - i don't think i need it PPoE and DHCP
weyzz Posted Thursday at 08:04 PM Author Posted Thursday at 08:04 PM 13 hours ago, Krush said: Ah ok ! J’ai relu ton post de départ, il y a un tricks en effet… J’ai déjà eu le cas derrière le R3 avec une Xbox, je n’ai pas compris pourquoi également. Sans doute que la désactivation du QoS nécessite un redémarrage pour être prise en compte ! je ne comprend pas aussi parce -que je télecharge a 100 MBPS mais lorsque je fais un test dans les parametres réseau de la console je suis a plus de 400 MBPS pareil sur je vais sur internet explorer sur la xbox et que je j'effectue un test de débit idem plus de 400 MBPS mais quand je veux télécharger un jeux ba le débit chute cela prouve bien un bridage du netduma
Administrators Netduma Fraser Posted Thursday at 08:36 PM Administrators Posted Thursday at 08:36 PM Its the WAN IP from the R1 System Information page that is in the DMZ on the 5G router? Are ALL devices connected to the R1? What about when you download something on a wired PC, what speed does that achieve?
weyzz Posted Thursday at 08:57 PM Author Posted Thursday at 08:57 PM 11 minutes ago, Netduma Fraser said: Its the WAN IP from the R1 System Information page that is in the DMZ on the 5G router? Are ALL devices connected to the R1? What about when you download something on a wired PC, what speed does that achieve? yes , it is , netduma add on IP DMZ my 5G routeur and all my devices connected my R1 just wifi disabled on netduma currently my internet speed is 75 MBPS all my devices it's strange , i had it only xbox now all my devices 😅 but when i restart my netduma my internet speed is average 300 mbps on my pc
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