Jump to content
Sign in to follow this  
Bug Netduma

Recommended Posts

Bonsoir,

J'ai de gros problème avec le netduma, il fait que buger, sur COD bug ping 1000 ms qui pourri ma connexion lors de mes parties saccade lag.

J'ai mis le thème par défaut sa ne change rien du tout, bug interface qui tourne en boucle obliger de le débrancher électriquement

impossible de faire un reset via le bouton netduma obliger de le reboot électriquement et après seulement je peux faire un reset d'usine.

Erreur interface enfin beaucoup de problèmes avec ce boitier et je vois je suis pas le seul.

Pareil je fait mes réglages je fait apply cloud sa me sauvegarde rien du tout, car quand le netduma bug obliger de reboot électriquement.

post-4292-0-13820500-1495822027_thumb.png

Normalement toutes la semaine sauf imprévu pour l'heure à partir de 17H00.

Voici le topic: http://forum.netduma.com/topic/21023-netduma-bo2/

Je m'ai 70 en download le netduma me compte mon débit comme si j'étais à 100%.

Avec les problèmes que je rencontre, en attendant une solution je vers rebrancher ma PS4 sur ma Box internet

car le netduma bug trop je ne peux plus jouer dessus.

Normalement toutes la semaine sauf imprévu pour l'heure à partir de 17H00.

Voici le topic: http://forum.netduma.com/topic/21023-netduma-bo2/

Je m'ai 70 en download le netduma me compte mon débit comme si j'étais à 100%.

Avec les problèmes que je rencontre, en attendant une solution je vers rebrancher ma PS4 sur ma Box internet

car le netduma bug trop je ne peux plus jouer dessus.

Salut, 

Depuis combien de temps as tu le routeur et tu as quel opérateur internet?

Les puissances internet que tu rentres dans le duma sont après un speedtest avec tes barres à 100% ou 70%

Désolé j'étais occupé pouvez-vous me donner une date et heure s'il vous plaît.

Sorry I was busy can you give me a date and time please.

Bon j'ai voulu jouer à BO3 des retards horrible l'interface netduma planter je le laisse comme sa vous verrez qu'il y à un problème.

Avec le Géofilter 800 Km 30 ms strict mode ou pas je me retrouve dans n'importe quel partie, le Géofiltre ne filtre aucune partie par rapport au donnée 

mis dans le Géofiltre et le netduma reste bloquer sur le serveur 463 Km serveur dédié connexion instable. J'ai beau bannir ce serveur sa ne fonctionne pas

Il me renvois sur ce serveur, enfin bref complètement buger. Il y à pas quelques choses à télécharger pour la connexion à distance ? 

Well I wanted to play BO3 horrible delays the netduma interface crashing I leave it as its you will see that there is a problem.

With Geofilter 800 Km 30 ms strict mode or not I find myself in any part, the Geofilter does not filter any part with respect to the data

Put in the Geofiltre and the netduma still block on the server 463 Km dedicated server unstable connection. I banned this server its not working

He sends me back to this server, at last completely bugger. There are not a few things to download for remote connection?

D'accord, je vais jeter un oeil, vous devrez vous joindre. Voici le lien dans le cas où vous avez besoin d'un rappel: http://support.netduma.com/support/solutions/articles/16000022410-i-ve-got-a-1-on-1-booked-with-a-staff-member-what-do-i-do-

Okay I'll take a look, you'll need to get join.me. Here's the link incase you need a reminder.

Je viens de tester 1000 Km ping 30 strict mode

voici la connexion en jeu

post-4292-0-46060400-1496672494_thumb.jpg

Bon désolé mais le netduma rebug encore, car quand vous avez tester à distance j'avais fait un reset avant.

Encore le problème de ping 1000 ms interface planter, j'ai réussi avec du du mal à rebooter le netduma à peine refait

je vais jouer à BO3 rebelote ping 1000 ms. J'en ai  eu marre j'ai fait un reset du netduma par l'interface et je les reconfigurer.

Malgré un bon fonctionnement du netduma, un ping correct je n'arrive pas à jouer avec le netduma comme si je jouais au ralenti le jeu saccade

j'ai tout le temps du retard je ne peux presque pas tuer mes ennemis tellement j'ai du mal.

Donc pour savoir si sa vient de ma connexion ou du netduma, j'ai brancher ma PS4 sur ma Box internet et la nikel aucun problème jeux fluide

beaucoup moins de retard etc ....

Je n'explique pas pourquoi tout les jours le netduma, au bout d'un moment bug ping 1000 ms et interface qui tourne en boucle malgré plusieurs reset

et malgré un ping correct je n'arrive pas à jouer comme si le netduma ralenti ma connexion honnêtement c'est totalement injouable via netduma

jeu qui tourne au ralenti saccade lag etc .... Je pense que mon netduma à complètement buger et veux rien savoir malgré de bonne statistique.

Comment peut-ont faire ?

Good sorry but the netduma rebug again, because when you tested remote I had made a reset before.

Again the problem of ping 1000 ms interface crash, I managed with hard to reboot the netduma hardly redone

I will play BO3 rebelote ping 1000 ms. I got fed up I did a netduma reset through the interface and I reconfigured them.

In spite of a good working of the netduma, a correct ping I can not play with the netduma as if I was playing the idle game jerk

I have all the time of the delay I can almost not kill my enemies so much I have trouble.

So to know if its comes from my connection or netduma, I have plugged my PS4 on my internet box and the nikel no problem fluid games

Much less delay etc ....

I do not explain why every day the netduma, after a time bug ping 1000 ms and interface that runs in loop despite several reset

And despite a correct ping I can not play as if the netduma slowed down my connection honestly it's totally unplayable via netduma

Game that idle jerky lag etc .... I think my netduma to completely bug and want to know nothing in spite of good statistics.

How can you do?

post-4292-0-95723500-1496856576_thumb.png

Good sorry but the netduma rebug again, because when you tested remote I had made a reset before.

Again the problem of ping 1000 ms interface crash, I managed with hard to reboot the netduma hardly redone

I will play BO3 rebelote ping 1000 ms. I got fed up I did a netduma reset through the interface and I reconfigured them.

In spite of a good working of the netduma, a correct ping I can not play with the netduma as if I was playing the idle game jerk

I have all the time of the delay I can almost not kill my enemies so much I have trouble.

So to know if its comes from my connection or netduma, I have plugged my PS4 on my internet box and the nikel no problem fluid games

Much less delay etc ....

I do not explain why every day the netduma, after a time bug ping 1000 ms and interface that runs in loop despite several reset

And despite a correct ping I can not play as if the netduma slowed down my connection honestly it's totally unplayable via netduma

Game that idle jerky lag etc .... I think my netduma to completely bug and want to know nothing in spite of good statistics.

How can you do?

When your interface shows 1000ms ping and crashes, have you changed the tab in your Internet browser? Does it happen only when you change tab back to the Netduma interface? Does it happen when all you have open is the Netduma interface, and you leave it?

Also, have you changed any settings since you did a 1 on 1 with Fraser? If so, what did you change?

Pour le bug ping 1000 ms non je n'ai pas touchez à l'onglet du navigateur internet.

Je ne pense pas que cela vienne de la.

je ne peut pas vous dire car je ne c'est pas d’où vient le bug exactement.

Je n'ai pas touchez au réglage de Fraser.

J'ai ce bug ping 1000 ms et interface planter quand je joue à COD BO3 pourquoi je ne c'est pas.

Autres problèmes quand je joue à Rainbow six siége, il y à un serveur proche de la France 1 en Irlande et 1 en Belgique.

Sur Rainbow six j'ai beaucoup de retard limite je ne peux touchez mes adversaires, par contre si je rajoute les 2 serveurs dédié

dans deny & allow dans la parti verte la connexion est meilleur. A chaque fois que je veux jouer à R6 je dois supprimer les serveurs

dans deny & allow et les rajouter à chaque fois, si je laisse les serveurs dans la parti verte la connexion est mauvaise.

Par contre si je supprime les serveurs quand j'ai fini de jouer à R6 et que je les rajoutes dans deny & allow  quand je veux jouer la connexion

est bien meilleur. Comme si le netduma avait du mal à faire la liaison entre la connexion et les serveurs ?

C'est la seul solution que j'ai pu trouver pour jouer à peut-près dans de bonne condition et que j'arrive à tuer mes adversaire pourquoi sa bug

je ne c'est pas. J'ai essayer de multiples reset plusieurs configurations rien n'y sois c'est le boitier qui bug je ne c'est pas.

For the bug ping 1000 ms no I did not touch the tab of the internet browser.

I do not think it comes from the.

I can not tell you because I do not know where the bug comes from.

I did not touch the Fraser setting.

I have this bug ping 1000 ms and interface crash when I play COD BO3 why I do not.

Other problems when I play Rainbow six siege, there is a server near France 1 in Ireland and 1 in Belgium.

On Rainbow six I have a lot of delay limit I can not touch my opponents, cons if I add the 2 dedicated servers

In deny & allow in the green party the connection is better. Whenever I want to play R6 I have to remove the servers

In deny & allow and add them each time, if I leave the servers in the green party the connection is bad.

On the other hand if I delete the servers when I finished playing R6 and I add them in deny & allow when I want to play the connection

Is much better. As if the netduma had trouble linking the connection to the servers?

This is the only solution I could find to play in maybe in good condition and that I manage to kill my opponent why his bug

I do not know. I try multiple reset several configurations nothing is there is the case that bug I do not it.

Bonsoir Fraser,

J'ai vraiment un problème avec le netduma, je joue à rainbow six siège je joue sur un serveur en belgique le géofiltre ce base sur le serveur US avec 90 ms de ping.

J'ai essayer de reset le netduma, je retourne sur R6 même problème le netduma ce base sur le serveur US à 6000 Km avec un ping de 21 ms.

21 ms de ping sur un serveur US c'est impossible vu la distance plutôt une moyenne de 100 ms, des que je joue sur le netduma malgré un bon ping j'ai que du retard

je ne peux plus jouer avec netduma sois j'ai du retard sois je vide des chargeurs sans tuer mes ennemis sois sa les traverses complètement. J'ai vraiment pas de chance 

avec ce boitier pourquoi il bug autant je ne c'est pas. Pourtant j'ai essayer tout les réglages possible mais le netduma veux rien savoir, ce que je trouve aussi bizarre à chaque fois le netduma me détecte au USA au même endroit comme si quelques choses était resté sur le cloud,malheureusement je suis obliger 

de jouer sur ma Box internet je joue mieux avec moins de retard etc et pour temps c'est les mêmes câbles ethernet je n'y comprend plus rien.

J'espère qu'ont pourra trouver une solution à mon problème.

Cordialement.

Good evening Fraser,

I really have a problem with the netduma, I play six seat rainbow I play on a Belgian server geofiltre this base on the US server with 90 ms of ping.

I try to reset the netduma, I go back on R6 same problem the netduma this base on the US server at 6000 Km with a ping of 21 ms.

21 ms ping on a US server is impossible given the distance rather an average of 100 ms, as I play on the netduma despite a good ping I have that delay

I can no longer play with netduma be I delay I be empty of the chargers without killing my enemies be its the sleepers completely. I really have no luck

With this case why it bug so I do not it. Yet I try all the possible settings but the netduma want to know nothing, which I also find strange every time the netduma detects me in the USA in the same place as if some things had remained on the cloud, unfortunately I am obliged

To play on my Box Internet I play better with less delay etc and for time it is the same ethernet cables I no longer understand anything.

I hope that a solution to my problem can be found.

Cordially.

https://img15.hostingpics.net/pics/911336CaptureR6.png

https://img15.hostingpics.net/pics/708418Capture23.png

Vous avez une assistance de ping ou un mode strictement désactivé par l'apparence de celui-ci, ce qui est le contraire de ce que j'aurais défini lorsque j'ai fait le 1 sur 1 avec vous. Vous avez trouvé un serveur incorrectement situé, mais il est bon. Avoir absolument définitivement. Vous pouvez assister à ping pour vous assurer de ne pas manquer des jeux comme celui que vous avez trouvé bas. Obtenez un jeu, puis désactivez le Geo-filter, est-ce qu'il joue mieux?

You have ping assist on or strict mode off by the looks of it which is the opposite of what I would have set when I did the 1 on 1 with you. You found an incorrectly located server which is good though. Have strict on definitely. You can have ping assist on to make sure you don't miss games like that low ping one you found. Get a game and then disable the Geo-filter, does it play any better?

Bonjour Fraser,

Désolé je n'ai pu repasser avant car j'ai de gros souci de santé.

Bon j'ai quelques souci avec le Netduma, je joue essentiellement à Rainbow six siège dans l'ensemble la connexion est bonne.

Quand le Géofilter fait sont boulot la connexion est bonne par contre quand le Géofilter ne fait plus sont boulot la connexion est catastrophique.

Sur R6 par moment pas tout le temps, depuis la dernière mise à jour de R6 les recherches de parties sont très rapide entre 10 et 15 secondes.

Le temps que je met en moyenne pour trouver une parti, et quand le Géofiltre bug sa peut être très long voir j'arrive pas à rentrer dans les parties.

Quand la recherche de parti est longue et que j'arrive à rentrer dans une parti la connexion est mauvaise retard j'arrive pas à toucher mes ennemis.

Par contre quand j'arrive à rentrer assez vite dans une parti la connexion est bonne beaucoup moins de retard les ennemis tombe facilement.

Donc je suis obliger de reboot le Netduma voir même reboot électrique et la sa refonctionne mieux et des fois non comme hier soir.

Pour être sur que sa vienne du Netduma, j'ai demander à des amis qui ont pas le netduma mais juste une Box internet si il ont des problèmes de

recherche de partis sur R6 il m'ont dit que non aucun problème.

Donc je confirme que le Géofiltre joue sur la connexion, si le Géofiltre fonctionne la connexion est bonne si c'est le contraire la connexion est mauvaise

comme c'est des serveurs dédié je ne vois pas comment faire ?

Hello Fraser,

Sorry I could not iron before because I have big health concerns.

Good I have some trouble with the Netduma, I play mainly at Rainbow six seat overall the connection is good.

When the Geofilter is working the connection is good by cons when the Geofilter does more work is the connection is catastrophic.

On R6 at times not all the time, since the last update of R6 the searches of parts are very fast between 10 and 15 seconds.

The time I put on average to find a party, and when the bug geofiltre can be very long see I can not get into the parts.

When the party search is long and I get to go into a party the connection is bad delay I can not touch my enemies.

By cons when I manage to return quickly enough in a party the connection is good much less delay the enemies fall easily.

So I am obliged to reboot the Netduma see even reboot electric and the its works better and sometimes not as last night.

To be sure that its coming from the Netduma, I ask friends who have not the netduma but just a internet box if it has problems of

Party search on R6 he told me no problem.

So I confirm that the Geofilter plays on the connection, if the Geofilter works the connection is good if the opposite is the connection is bad

As it's dedicated servers I do not see how to do it?

Je confirme que le Géofilter bug totalement, Dans R6 dans le matchmakings il m'annonce 3 minutes d'attente normalement c'est 20 voir 30 secondes.

Impossible de trouver une partie sa cherche pendant 10 minutes sans rien trouver.

Je désactive le Géofiltre, il me dit 30 secondes d'attente au bout de 11 secondes je suis dans une partie par contre la connexion est mauvaise.

Pareil au niveau de mes appareils il trouve pas les Ip font qu'ont m'explique ? 

Je vais être obliger de le reset le Netduma il va refonctionner jusqu’à  ce qu'il va re buger

I confirm that the Geofilter bug totally, in R6 in the matchmakings it announces me 3 minutes of waiting normally it 20 see 30 seconds.

Unable to find part of his search for 10 minutes without finding anything.

I disable the Geofilter, he tells me 30 seconds of waiting after 11 seconds I'm in a party by cons the connection is bad.

Same as my devices it finds not the Ip are explained to me?

I will be forced to reset the Netduma it will re-operate until it will re bug

post-4292-0-59346700-1499600583_thumb.png

If you're getting good pings every time then the Netduma is doing its job. There's no guarantee that every game will be amazing. I'm pretty sure on R6 you can select the region yourself. If you get a bad server try to temp ban it and force another one. As you can select the region, you may not even need the Geo-filter on R6. Try testing without the Netduma for a day of gaming and see how you find it.

They don't have an IP because they are not currently connected, or have been disconnected from the Netduma. Once they connect again they will get an IP, so this is not an issue.

Je demande pas que le jeu sois incroyable à chaque parti car c'est impossible, mais que le netduma fonctionne correctement sans bug régulier.

Sur R6 je peux faire de bonne parties et sans toucher à ma configuration, et sans raison je me retrouve avec une connexion mauvaise retard

sa prend mal voir impossible. Pourtant niveau statistique tout est bon le ping est bon mais sur le jeu c'est une horreur je ne comprend pas pourquoi.

Comme j'ai dis y à un souci de Géofilter car par moment il trouve des parties facilement et par moment impossible de trouver des parties je désactive

le Géofilter et la il me trouve des parties tout de suite.

J'ai l'impression quand le netduma fonctionne bien la connexion est bonne, par contre si le Géofilter ne fonctionne pas correctement sa pourri la connexion et c'est pas qu'une impression.Si je désactive le Géofilter comme conseiller le netduma me sert plus à rien alors ?

I do not want the game to be incredible to each party because it's impossible, but that the netduma works correctly without regular bug.
On R6 I can do good parts and without touching my configuration, and for no reason I find myself with a bad connection delay

Its takes ill see impossible. Yet statistical level everything is good the ping is good but on the game it is a horror I do not understand why.
As I said y to a concern of Geofilter because at times it finds parts easily and at times impossible to find parts I disable
The Geofilter and the it finds parts to me right away.

I have the impression when the netduma works well the connection is good, if the Geofilter does not work properly its rotten connection and it is not only an impression.
If I disable the Geofilter as advising the netduma serves me more then nothing ?

The Netduma is more than just the Geo-filter - the other features are working hard to reduce your lag in games. Rainbow 6 is not the best game to use the Geo-filter with, but as with all games, you are subject to their net code. Some games will play better than others - the Geo-filter does not make all games equal.

Also bear in mind that other players with terrible connections to the host will appear to lag. It's important to block hosts you have bad games on.

But yes, if you disable the Geo-filter for games where it is less important or where you can choose the server yourself, you could see better results. It all depends on which game you are playing. Do not rely on just the Geo-filter though when Congestion Control is just as powerful.

1
On 6/21/2017 at 6:19 PM, Netduma Fraser said:

You have a ping assistance or a mode strictly disabled by the appearance of it, which is the opposite of what I would have defined when I did the 1 on 1 with you. You have found an incorrectly located server, but it is good. To have absolutely definitely. You can watch ping to make sure you don't miss games like the one you found low. Get a game, then deactivate the Geo-filter, does it play better to click here?

You have ping assist on or strict mode off by the looks of it which is the opposite of what I would have set when I did the 1 on 1 with you. You found an incorrectly located server which is good though. Have strict on definitely. You can have ping assist on to make sure you don't miss games like that low ping one you found. Get a game and then disable the Geo-filter, does it play any better?

When your interface shows 1000ms ping and crashes, have you changed the tab in your Internet browser? Does it happen only when you change the tab back to the Netduma interface? Does it happen when all you have open is the Netduma interface, and you leave it?

Also, have you changed any settings since you did a 1 on 1 with Fraser? If so, what did you change?