Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

No me funciona el router


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
Jordi Bodro

Jordi Bodro

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts
  • Local time: 04:48 AM

Buenas compre el router hace 3 meses, desde el primer día me daban errores como que me iba todo en general muy lento ( no podía ver directos, ponia a descargar un juego y me tardaba 1 dia entero ( si desconectaba el router me tardaba 4 h ) y muchos mas fallos. Y hace 2 dias dejo de funcionar puedo hacer algo¿?



#2
titofuenla

titofuenla

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 posts
  • Local time: 05:48 AM
  • Locationspain!!

buenas!

 

En que version tienes el router? 

 

Configuraste la duma con tus velocidades de descarga y subida?

 

tienes puesto en preventivo? o en reactivo?

 

y por ultimo con que compañia y que velocidades tienes contratadas?

 

mañana cuando salga de trabajar si me as respondido a las preguntas te intento ayudar a configurar todo correctamente.

 

Un saludo!


It does not rain eternally  ;) 


#3
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,291 posts
  • Local time: 04:48 AM
Parece que no estás configurado correctamente para tus velocidades, sigue:
  • Introduzca sus velocidades, no permita la configuración automática.
  • Algoritmo preventivo si por debajo de ~ 60mbps de otro modo algoritmo reactivo
  • 100% anti-inundación
  • Comparta el exceso en
  • Restablecer la priorización del dispositivo y aplicarlo
  • IPv6 inhabilitado en WAN, LAN y misc.
  • Procesamiento de paquetes profundos inhabilitado en misc
  • Activar el modo Turbo si sobre ~ 120mbps
  • Habilitar el modo Super Turbo si sobre ~ 300 / 500mbps
  • Asegúrese de que todos los dispositivos están conectados a la R1 a través de Ethernet o wifi (si wifi asegúrese de que no se conectan automáticamente a su hub de ISP)
  • Realice una prueba de velocidad con cable desde su PC (es posible que no obtenga velocidades completas a través de WiFi)
¿Qué quiere decir con que no está funcionando, necesita ser más específico.
 
--
 
Sounds like you're not setup correctly for your speeds, follow:
  • Input your speeds, don't allow auto setup.
  • Preemptive algorithm if below ~60mbps otherwise reactive algorithm
  • 100% anti-flood
  • Share excess on
  • Reset device prioritisation and apply
  • IPv6 disabled in WAN, LAN & misc.
  • Deep packet processing disabled in misc
  • Enable Turbo mode if over ~120mbps
  • Enable Super Turbo mode if over ~300/500mbps
  • Ensure all devices are connected to the R1 via ethernet or wifi (if wifi make sure they don't automatically connect to your ISP hub)
  • Do a wired speed test from your PC (you may not get full speeds through WiFi)
What do you mean by it's not working, you need to be more specific.

Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#4
Jordi Bodro

Jordi Bodro

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts
  • Local time: 04:48 AM

Que no funciona para nada no se encienden las luces, no da el pitido cuando lo conectas. No sirve para nada no me lo detecta, como si no tuviera nada 



#5
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,291 posts
  • Local time: 04:48 AM

¿Está utilizando el adaptador de corriente proporcionado por nosotros? Si es así, ¿tiene un adaptador de repuesto con el mismo voltaje que puede probar con el enrutador para ver si su enrutador o adaptador está roto?

 

Are you using the power adapter provided by us? If so do you have a spare adapter with the same voltage that you can try with the router to see if its the router or adapter thats broken?


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#6
titofuenla

titofuenla

    Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 148 posts
  • Local time: 05:48 AM
  • Locationspain!!

prueba lo que dice fraser, seguramente se te haya fundido el adaptedor de corriente, asegurate cuando pruebes otro o lo compres que tiene el mismo amperaje y el mismo voltaje para no freir el netduma.

 

Un saludo y espero te funcione el consejo de frases.


It does not rain eternally  ;) 


#7
Jordi Bodro

Jordi Bodro

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts
  • Local time: 04:48 AM

Lo acabo de probar y sigue sin funcionar, Que hago



#8
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,291 posts
  • Local time: 04:48 AM

Envíe un correo electrónico a [email protected] con su número de pedido y un enlace a esta página solicitando un reemplazo. Si está dentro de un año de compra, lo reemplazaremos.

 

Email [email protected]tduma.com with your order number and a link to this page asking for a replacement. If you are within a year of purchasing we'll replace it.


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#9
Jordi Bodro

Jordi Bodro

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 10 posts
  • Local time: 04:48 AM

tengo que escribir en ingles o en español?



#10
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,291 posts
  • Local time: 04:48 AM

No importa, lo traduciremos si está en español.


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users