Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

Configurer mon netduma

- - - - -

• Please log in to reply
8 replies to this topic

Soldat

Soldat

Junior Member

• Members
  • PipPip
  • 5 posts
Bonjour ,
Apres un changement d'adresse d'operateur et de box mon netduma ne fesait plus sont effet , je l'ai donc reset sans grande difference... qlqun pourrais m'aider s'il vous plait? 😕

Netduma Fraser

Netduma Fraser

Tech & Customer Support

• Administrators
  • 16,294 posts
  • Local time: 12:27 AM

On dirait que vous avez besoin de PPPoE. Vérifiez votre concentrateur ISP pour ces détails et entrez-les dans les paramètres> WAN sur Netduma.

Sounds like you now require PPPoE. Check your ISP hub for these details and input them into settings > WAN on the Netduma.

Technical support:

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 
Knowledge Base - All of our guides/suggestions on the Netduma router. Anything you want to know is likely answered here. 
Current firmware version (1.03.6i) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

Any other issues please make a new topic on the forum. Please do not create multiple topics/PMs/Social Media posts. Keep it to one topic on the forum, it will be answered. Thank you.

Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

Official Support Times: 10am - 6pm GMT

World Clock

Soldat

Soldat

Junior Member

• Members
  • PipPip
  • 5 posts
Bonjour Fraser ,
Je n'est pas précisé , mais je ne comprend pas grand choses en informatique ou meme pour ouvrir des ports ^^ 😣
Il y a pres de 2ans de cela un moderateur me l'avais paramètré grace à TeamSpeak .
Est-ce toujour possible?

Netduma Fraser

Netduma Fraser

Tech & Customer Support

• Administrators
  • 16,294 posts

Je clarifierai davantage (c'est facile à suivre). Sur le modem / routeur de votre fournisseur de services Internet, accéder à son interface et rechercher PPPoE. Il est très probable dans les paramètres WAN. Il devrait s'agir d'un nom d'utilisateur / mot de passe. Copiez cela et placez-le dans la section PPPoE des paramètres WAN sur le R1.

I'll clarify more (it is easy to follow). On the modem/router from your internet service provider access it's interface and look for PPPoE. It is most likely in WAN settings. It should be a username/password. Copy this and put it into the PPPoE section of the WAN settings on the R1.

Technical support:

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 
Knowledge Base - All of our guides/suggestions on the Netduma router. Anything you want to know is likely answered here. 
Current firmware version (1.03.6i) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

Any other issues please make a new topic on the forum. Please do not create multiple topics/PMs/Social Media posts. Keep it to one topic on the forum, it will be answered. Thank you.

World Clock

Soldat

Soldat

Junior Member

• Members
  • PipPip
  • 5 posts
Oui je veut bien essayer de faire cette manip , mais pour tout le reste? Je serais jamais capable de regler le netduma dans sont integraliter .

Chive972

Chive972

Member of Globality / Destiny 2 Competitive

• Moderators
  • 2,054 posts
  • Local time: 01:27 AM
  • LocationFrance
http://forum.netduma...view=getnewpost

“Don't believe everything you read on the Internet.” - Abraham LINCOLN

giphy.gifgiphy.gif

giphy.gif

Youtube channel: https://www.youtube....-gYUSg2hakzgb1g

Destiny Clan: http://destinytracke...98071/globality

Destiny Tracker: http://destinytracke...iew/ps/Chive972

Facebook Clan: https://www.facebook...lobalityOsiris/

Netduma Fraser

Netduma Fraser

Tech & Customer Support

• Administrators
  • 16,294 posts

Vous pouvez suivre ce qui précède, il existe également un guide de paramètres optimal ici pour configurer le R1.

http://support.netdu...-settings-guide

You could follow the above, there is also an optimal settings guide here for setting up the R1.

Technical support:

World Clock

Soldat

Soldat

Junior Member

• Members
  • PipPip
  • 5 posts
Bonsoir , j'avais une question .
J'ai 2 playstations4 brancher par cable ethernet .
Et une des deux prend pratiquement toute la connexion , alors que se n'est pas celle que jai configurer sur le netduma . Avait vous une solution?

Netduma Fraser

Netduma Fraser

Tech & Customer Support

• Administrators
  • 16,294 posts

Difficile de comprendre exactement, mais les tests de vitesse de la console sont inexacts, donc ne le prêtez pas. Les jeux ne nécessitent pas beaucoup de bande passante, donc ils devraient avoir suffisamment de bande passante. Vous pouvez allouer plus à chacun dans le contrôle de congestion si vous le souhaitez.

Hard to understand exactly but console speed tests are inaccurate so don't pay attention to it. Gaming doesn't require much bandwidth so they should have enough bandwidth. You could allocate more to each in congestion control if you want to.

Technical support:

World Clock

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users