Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

NETDUMA + Routeur 4G ?

- - - - - routeur 4g 4g connexion 4g

  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
Macchia

Macchia

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 2 posts
  • Local time: 12:02 PM

Bonjour à tous,

 

Après avoir fait l'acquisition d'un routeur 4G TP-LINK ( TP-Link Routeur 4G LTE - Archer MR200 ), je me demandais si NETDUMA, pourrait m'aider à stabiliser cette connexion 4G ?

Le ping est bon, le down et l'up aussi, mais la stabilité, c'est pas ça.

 

A votre avis, est-ce que Netduma va améliorer ça, si oui, comment le paramétrer?

 

Merci à vous !

 

Macchia



#2
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,299 posts
  • Local time: 11:02 AM

Bonjour, bienvenue sur le forum! Si l'instabilité est due à une congestion locale chez vous, nous pouvons absolument nous aider. Si la connexion à elle seule est instable, par ex. Aucun périphérique connecté et votre ping de base fluctuent beaucoup, alors nous ne serions pas en mesure de l'aider.

 

Hello, welcome to the forum! If the instability is due to local congestion in your home then absolutely we can help. If the connection on it's own is instable e.g. no devices connected and your base ping fluctuates a lot then we wouldn't be able to help with that.


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/


#3
Macchia

Macchia

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 2 posts
  • Local time: 12:02 PM

Bonjour, bienvenue sur le forum! Si l'instabilité est due à une congestion locale chez vous, nous pouvons absolument nous aider. Si la connexion à elle seule est instable, par ex. Aucun périphérique connecté et votre ping de base fluctuent beaucoup, alors nous ne serions pas en mesure de l'aider.

 

Hello, welcome to the forum! If the instability is due to local congestion in your home then absolutely we can help. If the connection on it's own is instable e.g. no devices connected and your base ping fluctuates a lot then we wouldn't be able to help with that.

 

Bonjour,

 

Merci pour votre réponse.

Je ne sais pas trop à quoi est due l'instabilité de la connexion 4G, quelle est la différence entre une box internet classique, et un routeur 4G ?

Pourquoi NETDUMA, ne pourrait pas améliorer cela?



#4
Chive972

Chive972

    Member of Globality / Destiny 2 Competitive

  • Moderators
  • 2,198 posts
  • Local time: 12:02 PM
  • LocationFrance

Bonjour,

 

Merci pour votre réponse.

Je ne sais pas trop à quoi est due l'instabilité de la connexion 4G, quelle est la différence entre une box internet classique, et un routeur 4G ?

Pourquoi NETDUMA, ne pourrait pas améliorer cela?

Salut,

 

ce type de connexion est beaucoup trop instable en terme de débit et le Netduma ne pourrait rien améliorer à ce sujet.



#5
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 18,299 posts
  • Local time: 11:02 AM

Une boîte normale se connecte câblée à la boîte de rue ou au métro. Une boîte 4G se connecte sans fil aux tours de cellule et est donc beaucoup plus instable. Un routeur ne peut que s'améliorer lors de la connexion dans la maison actuelle, il ne peut pas affecter l'amont.

 

A normal box connects wired to the street box or underground. A 4G box connects wirelessly to cell towers and therefore is much more unstable. A router can only improve upon the connection within the actual home, it cannot affect the upstream.


Twitter/Facebook/YouTube/Twitch/Instagram/Steam Group/Discord

 

Official R1 Support Times: 10am - 6pm BST

World Clock

Official DumaOS/XR500 Support Times: 12pm - 2am BST



If you're having Settings or Hardware issues with the XR500 please go here and login to get the number for Netgear's 24/7 support line: http://support.netgear.com/






Also tagged with one or more of these keywords: routeur 4g, 4g, connexion 4g

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users