Jump to content

Welcome to Netduma Forum
Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. If you already have an account, login here - otherwise create an account for free today!
Photo

No me registra mi conexión 5g


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1
Darkingt13

Darkingt13

    Junior Member

  • Members
  • PipPip
  • 1 posts
Hola @netduma ...pues su módem es el mejor muy feliz con el el problema .....yo tenia 30mb pero subí mi conexión a 50mb ok entonces mi moden de la compañía me registra 50.00mbps pero netduma no me pasa la prueba de 30mbps y el wifi no puedo cambiarlo a 5g pero mi ps4 esta por cable pero sigo igual ya lo reinicie y me duro como 1 hora con la conexión exacta 50 o 40 luego me bajo y no vuelve a subir y en mi moden de la compañía sigo estable con 50mbps

Gracias por contestar

#2
Netduma Fraser

Netduma Fraser

    Tech & Customer Support

  • Administrators
  • 15,574 posts
  • Local time: 11:34 PM
Hola, bienvenido al foro! Compruebe que tiene todo configurado en esta lista:
 
Algoritmo Reactivo
100% anti-inundación
Exceso de porcentaje permitido
Restablecer priorización de dispositivos y aplicar
Deshabilitar IPv6 en WAN, LAN y misc
Deshabilitar paquete profundo en misc
Activar modo turbo
Habilitar el modo super turbo
Asegúrese de que los cables Ethernet que está utilizando conectando el R1 al hub y R1 a la PC son Cat5e + / pueden manejar sus velocidades.
Hacer una prueba de velocidad por cable desde un PC
 
Utilice un analizador WiFi para encontrar el canal WiFi menos congestionado y cambiar a eso. También use el modo de seguridad PSK2.
 
--
 
Hello, welcome to the forum! Double check you have everything set from this list:
 
Reactive Algorithm
100% anti-flood
Share excess enabled
Reset device prioritisation & apply
Disable IPv6 in WAN, LAN & misc
Disable deep packet in misc
Enable turbo mode
Enable super turbo mode
Ensure the ethernet cables you're using connecting the R1 to hub & R1 to PC are Cat5e+/can handle your speeds.
Do a wired speed test from a PC
 
Use a WiFi analyser to find the least congested WiFi channel and change to that. Also use the PSK2 security mode.

Technical support:

 

Optimal Settings Guide - How to set up your Netduma R1 quickly with optimum settings. Includes: How to get your full speeds, opening your NAT & Geo-filter settings etc. 

FAQ - Includes: How to play with friends using the Geo-filter, I can't access the router control panel, Wifi keeps dropping out etc.

Knowledge Base - Main link to the Knowledge Base, for everything else please search here or on the forum. 

Current firmware version (1.03.6) - If you are on anything below this, follow the instructions carefully to upgrade.

 

Any other issues please make a new thread on the forum, thank you  :)

 

Twitter - Facebook - YouTube - Twitch - Instagram - Steam Group - Discord

 





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users